Somonul este superior oricarei alte
surse de Omega 3 si Omega 6, ceea
ce il face un aliment care ar trebui
introdus in alimentatia obisnuita a
oricarei familii. Acizii grasi Omega 3 si
Omega 6 ce se gasesc in carnea de
somon au o seama de calitati.

Acizii grasi esentiali sunt substante necesare organismului ce nu pot fi sintetizate de acesta si, de aceea, trebuie obtinuti din dieta. Acestia sunt acizi polinesaturati, cu doua categorii importante: Omega 3 si Omega 6. Acestia reduc nivelul colesterolului si trigliceridelor din sange si reechilibreaza raportul dintre colesterolul rau (LDL) si colesterolul bun (HDL), scazand riscul dezvoltarii aterosclerozei si al aparitiei infarctului. Specialistii sustin ca o crestere cu doar 1% a cantitatii de Omega 3 in alimentatie reduce cu 40% riscurile de infarct. Acizii grasi esentiali sunt deosebit de importanti in metabolismele unor sisteme si aparate din corp precum aparatul cardiovascular, reproductiv, sistemul imunitar si sistemul nervos. Organismul are nevoie de acesti acizi grasi pentru a forma si repara membranele celulare, pentru a-si prelua substantele nutritive la nivel celular si a elimina reziduurile din celule. Acizii grasi esentiali sunt implicati in producerea unor substante numite prostaglandine ce controleaza presiunea sangvina, coagularea, fertilitatea, imunitatea, procesele inflamatorii. Au un rol important in dezvoltarea si maturarea sistemului nervos la copii si a organelor de simt.

Medicii cardiologi recomanda ca un adult sa manance minimum doua portii de somon pe saptamana. Omega 3 ajuta, de asemenea, la imbunatatirea memoriei si chiar la o mai buna dispozitie generala. Studiile arata insa ca somonul salbatic este, in general, mai sarac in acizi grasi Omega 3 decat somonul pescuit din fermele piscicole.

Mananca somon afumat si vei imbunatati considerabil sanatatea inimii si a creierului. Vei avea, de asemenea, o sursa importanta de calciu si proteine.