In ciuda continutului sau ridicat in
grasimi, somonul este unul dintre cele
mai recomandate alimente in
regimurile de slabire. De fapt, am
putea spune ca tocmai abundenta de
acizi grasi Omega 3 si 6 fac din
carnea de somon una din principalele
"unelte" impotriva kilogramelor in plus.

O seama de diete renumite si programe de slabit indica somonul ca unul din alimentele de baza. Dieta Mediteraneana - care este mai degraba un mod constant de alimentatie si mai putin o dieta de slabire rapida - se bazeaza pe retete culinare din Italia, Grecia sau Spania si propune de cel putin 3-4 ori pe saptamana mese care includ somon. In combinatii cu alte alimente, in functie de necesitati, dieta de tip mediteranean te poate ajuta sa si castigi in greutate, daca asta iti doresti. Trebuie doar sa gasesti echilibrul perfect si combinatiile optime. Dar oricare ar fi ele, somonul, in orice fel preparat, nu trebuie sa lipseasca.

Dieta Doctorului Hoffman cu salata si somon este una dintre cele mai populare la ora actuala.Aceasta se bazeaza pe cresterea numarului de proteine si grasimi bune ca uleiul de masline sau cel de peste si scaderea consumului de amidon din legume, a zaharurilor, grasimilor saturate precum si eliminarea definitiva din alimentatie a grasimilor hidrogenate.

Pentru a intelege mai bine cum te ajuta somonul in dieta iti prezentam mai jos cateva cifre.

Valori nutritive in somon (100gr)
vitamina D - 264.7% din necesarul zilnic
vitamina B1 - 210.6% din necesarul zilnic
protein - 61.9% din necesarul zilnic
grasimi omega 3 - 61.2% din necesarul zilnic
seleniu - 61.2% din necesarul zilnic
vitamina B3 - 37.8% din necesarul zilnic
fosfor - 31.2% din necesarul zilnic
Calorii - (244)13% din necesarul zilnic